Att göra ett val.

publicerat i Inredning;
Självinsikter är något som kan komma dimpande ner som snö en solig sommar dag. En insikt som skakar dig hela vägen in till märgen. Något som får dig att se saker med nya ögon. En sådan insikt fick jag idag. Jag kan inte gå in på den närmre, men jag är glad att den kom och jag är glad att kunna ta till mig av den. Nu ska jag vända mitt liv till något positivt. Gnället på det ena och det andra får läggas åt sidan och fokuset ska ligga på utveckling. Jag vet att ständigt tjötar om utveckling till höger och vänster. Men en vilja att utvecklas och vilja ta sig framåt i livet är livsviktigt. Gör saker som gör dig lycklig, åk till ställen du drömt om, ta upp en ny eller gammal hobby. Lev bara!
Jag har varit i ett vakuum till och från. I en slags koma underordnad offerkoftan. Men med min nya hårfärg, och min nya hållning (mest tackvare ett par snygga dojjor från din sko, 199:- ) och en ny självinsikt så reser jag mig från min grop och sopar igen alla spår på att jag legat där. Nuet är din resa till framtiden. Välj lycka framför sorg, kärlek framför hat och framförallt var självisk och välj dig själv framför andra. Ta hand om er i höstmörkret, och kom ihåg: Det går alltid att tända en lampa. //Em




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emil:

Well said!
Fin bild!

2:a kommentar, skriven , av Iza:

Hej bruden! Äntligen uppdateringar här, jag har väntat på dem! Vad kul med jobbet, grattis och vad glad jag blir att du hittat ett sådant bra ställe! Skulle lätt komma och checka in stället om jag inte befann mig ett hav emellan. Och snyggt med håret har inte hunnit skriva det tidigare, men de blev ju riktigt grymt ;)

Hör av dig om en dag då kan skypa så vi kan prata, skulle vara jätte kul! Omkring varje dag vid tre din tid skulle fungerar flr mig :)

Kommentera inlägget här :