Ordning och reda

publicerat i Inredning;
Har städat mitt rum, och sen tagit en lång prommis med hundarna i gammelstadsviken. Skönt! Endorfinkickad rakt i hjärtat. Jag tog ett vettigt men jobbigt beslut denna vecka.

Jag känner att jag står på stand-by. Jag är levande, men jag lever inte. Jag måste uppfylla mina drömmar. Och alla de drömmar jag har finns ej i Luleå. Jag gillar pulsen i Göteborg. Hur levande man känner sig, och alla möjligheter som finns där. Jag trivs bättre med mig i Göteborg än här. Min hemstad kommer ju alltid att vara just det; en hemstad, men inte så mycket mer än så. Att Iza, min småkusin drog iväg till USA för ett år fick mig att inse att allt är möjligt om man bara vet vad man vill.

Så hurrni, nu är det dags igen. Leta lägenhet, fixa med studier och ge sig av. Jag vet att jag kan klara det här. Och självklart följer mina minions med. Mina föräldrar hade väl någon slags förhoppning om att få ta över vovvarna, men icket. Dom är min familj<3
Nu är det dags att ta en sista prom med de små liven innan jag ska bege mig mot jobbet. Kram på er //Em

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Iza:

Ofc you can do it! Lycka til bruden och go for it, satsa på dina drömmar och gör dem till verklighet!

Kommentera inlägget här :